Lidl rohmunnut markkinaosuuksia
VERKKOTIE-HJ, 22.11.2002
Saksalainen Lidl-kauppaketju on haukannut nopeasti noin yhdeksän prosentin osuuden päivittäistavarakaupasta vaikutusalueillaan. Asiasta kertoi Kauppalehti perjantaina.
Neljä prosenttia tuosta osuudesta se on ottanut S-ryhmältä. Iskun kohdistuminen juuri S-ryhmään selittyy ainakin osittain myymälöiden sijoittumisella. Lidlejä on tullut muun muassa Prismojen läheisyyteen. Tradeka-Elannolta ja K-ryhmältä Lidl on haalinut markkinaosuutta kaksi prosenttia. Sparilta se on vienyt prosentin ja muilta kaupoilta saman verran. Elokuun lopussa Suomeen tullut Lidl oli ottanut lokakuun loppuun mennessä seitsemällätoista myymälällä koko Suomen päivittäistavarakaupasta 1,7 prosentin osuuden.
|